Pro rodiče a žáky



Adventní Vídeň

 12. prosince 2023


V pátek 8. prosince vyrazili němčináři z 2. stupně nasát vánoční atmosféru do Vídně. Kromě návštěvy adventních trhů byla na programu procházka městem spojená s návštěvou známých památek v historickém centru.




Facebook a Instagram ZŠ Školní

 11. prosince 2023


Vážení rodiče,

naše škola založila a zprovoznila facebookový profil školy, kde budete informování o aktivitách školy.

Přihlásit se můžete zde: Facebook ZŠ Školní

Dále škola založila a zprovoznila instagramový profil školy, kde budete moci sledovat fotogalerie z aktivit školy.

Přihlásit se můžete zde: Instagram ZŠ Školní



Mikuláš a čerti

 10. prosince 2023


5. prosince dopoledne navštívil naši školu Mikuláš s doprovodem čertů a andělů.

Zavítali do všech tříd 1. stupně a některých tříd 2. stupně. Byli překvapeni, protože v každé třídě se na příchod Mikuláše připravili.










Halloweenské spaní ve škole s 6.A

 13. listopadu 2023


Letos jsme oslavili Halloween poněkud netradičně. Společně s žáky jsme si připravili tajuplnou a strašidelnou noc ve škole! Nejprve jsme si povídali o zvycích a tradicích spojených s Halloweenem a dušičkami. Naše povídání jsme pak zakončili vědomostním kvízem o sladké odměny. 




Příběhy našich sousedů

 10. listopadu 2023


Slavnostní závěrečná prezentace Příběhů našich sousedů z oblasti Novohradsko – Vitorazsko se uskutečnila v úterý 31. 10. 2023 v Kulturním sále v Kaplici.

Závěrečné prezentace vzdělávacího projektu organizace Post Bellum Příběhy našich sousedů se zúčastnilo sedm týmů z šesti základních škol a jedné střední školy. Týmy prezentovaly před zaplněným Kulturním sálem výsledky svého půlročního snažení, během kterého kontaktovaly pamětníky z Kaplice a okolí, natočily s nimi rozhovor a jejich životní příběh dále vyprávěly.

Celou prezentaci si můžete prohlédnout ZDE - Ludvík Komenda






Učíme se venku

 5. listopadu 2023


Škola už dnes není jen křída a tabule. Žáci  v lavicích a učitel u katedry, který vypráví a žáci si zapisují. Výuku pojímáme moderně, zapojujeme inovativní formy práce, žáci řeší problémové úkoly a sami jsou aktéry výuky. Jak například taková hodina může vypadat? Například, když výuka probíhá venu a žáci si ji organizují. 

A jak se k tomu vyjadřují samotní žáci?